Informacja dotycząca odpadów rolniczych
INFORMACJA DOT. ODPADÓW ROLNICZYCH
Urząd Gminy Przystajń informuje właścicieli gospodarstw rolnych o planowanym pozyskaniu dofinansowania na usunięcie odpadów rolniczych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (dalej zwanym jako NFOŚiGW).
Zgodnie z regulaminem naboru NFOŚiGW dofinansowaniem objęty jest odbiór i zagospodarowanie wyłącznie następujących odpadów:
-
folia rolnicza,
-
siatki i sznurek do owijania balotów,
-
opakowania po nawozach i typu Big Bag.
Dofinansowanie ma charakter jednorazowy i nie obejmuje odpadów innych niż wymienione, jak również odpadów wytworzonych po zakończeniu realizacji zadania.
Procedura uzyskania dofinansowania i usunięcia odpadów:
1) właściciele gospodarstw rolnych (posiadacze odpadów) składają do Urzędu Gminy Przystajń deklaracje przystąpienia do przedsięwzięcia w terminie do 30 września 2021 r.
wzór deklaracji można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Przystajń oraz na stronie internetowej www.gminaprzystajn.pl
2) Gmina Przystajń (dalej zwana jako Gmina) ubiega się o uzyskanie dofinansowania w NFOŚiGW na szacowaną masę odpadów.
3) Zarząd NFOŚiGW decyduje o wysokości dofinansowania biorąc pod uwagę przyjęte kryteria wyboru.
4) W przypadku uzyskania dofinansowania na poziomie zapewniającym wykonanie przedsięwzięcia dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Gminą a NFOŚiGW.
5) Gmina dokonuje wybory wykonawcy (przedsiębiorcy) odpowiedzialnego za wykonanie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów.
6) Właściciele gospodarstw rolnych w wyznaczonym przez Gminę terminie dostarczają posiadane odpady do wskazanego miejsca zbiórki. Każdy posiadacz odpadów jest indywidualnie rozliczany z ilości dostarczonych odpadów.
7) Dofinansowanie stanowi pomoc publiczną de minimis dla rolnictwa.
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 34 319 11 53/54 (wew. 113), mailowy: czpg@gminaprzystajn.pl, lub osobisty w siedzibie Urzędu Gminy Przystajń (pokój nr 13).
Dokumenty do pobrania: